Spółka MERAWEX została założona w 1989 roku. Od początku swojej działalności zajmuje się opracowywaniem i produkcją zasilaczy impulsowych oraz systemów zasilania gwarantowanego. Z biegiem czasu ofertę rozszerzano o inne wyroby elektroniczne, wyroby mechaniczne oraz usługi.
Z naszych wyrobów i usług skorzystało wiele znanych polskich firm, m.in. DGT, InPost, KZŁ, Netia, PKP, Polon-Alfa, Telekomunikacja Polska (Orange) oraz międzynarodowych, m.in. ABB, Bombardier, Bosch, Honeywell, Huawei, Siemens, Vattenfall, Vodafone.
Firma zatrudnia ponad 130 pracowników. W 2018 roku uzyskała przychód na poziomie ponad 30 mln zł. Firma mieści się we własnych budynkach o powierzchni 3700 m2.
Spółka stosuje certyfikowany zintegrowany system zarządzania jakością i środowiskiem ISO 9001/14001. Dążenie do podnoszenia jakości jest stałym celem spółki. Sygnały od klientów, audyty DNV, CNBOP-PIB oraz VdS, a także wnioski pracowników i okresowe przeglądy wewnętrzne przekładają się na zmiany w projektach, procedurach i stosowanej infrastrukturze.
W relacjach z klientami mamy na uwadze, aby nasze wyroby i usługi stanowiły realną i długoterminową wartość dla klienta. Dlatego nasi klienci współpracują z nami przez wiele lat.
Staramy się podtrzymywać relacje nawet jeśli współpraca była jednorazowa. Oferujemy zawsze pomoc, np. naprawiamy nasze produkty z lat 90.
Płaska struktura organizacyjna, lean manufacturing oraz powszechny udział w zyskach to cechy integrujące załogę. O zadowoleniu z pracy świadczy bardzo mała rotacja.
Konserwatywnie zarządzamy płynnością finansową, unikamy przedsięwzięć spekulacyjnych, nie podejmujemy się zobowiązań, których nie umiemy spełnić (zarówno technicznie, jak i finansowo). Z tego powodu nasi klienci mogą być pewni, że podejmując z nami współpracę, nie narażają się na przykre niespodzianki.